Praktijkvoorbeelden van hoe het moet en niet moet

 

Presenteren, Debatteren en Omgaan met de Media Volgens het vakblad ‘Communicatie’ is MediaGenie(k) het beste boek sinds jaren over mediatraining, debat- en presentatietechniek.

Lees meer…

Toch liever de hardcover?
Dat kan ook

Voor 10 euro ( handeling- en verzendkosten ) sturen wij u graag een exemplaar

 

In ‘Mediagenie(k)’ zet Evert van Wijk precies uiteen hoe u op zo’n moment moet reageren. Lichaamstaal, wat zegt u wel en wat niet, empathie en assertiviteit, interviewtechnieken, echt alles komt aan bod. En dat niet alleen, ook presentatie- en debatttechnieken, crisiscommunicatie, hoe gedraagt u zich in de studio, stropdas of geen stropdas, imago et cetera worden behandeld, voor de keren dat u wél van tevoren weet dat u met de media te maken krijgt. En dat is nog steeds niet alles!

Evert van Wijk heeft de theorie gelardeerd met smakelijke anekdotes en veel voorbeelden uit de dagelijkse mediapraktijk, inclusief Obama en Pim Fortuyn. Deze unieke combinatie maakt dit boek meer dan lezenswaardig. In dit mediagenieke tijdperk waarin niets onopgemerkt blijft, is professioneel omgaan met de media een conditio sine qua non.
Met ‘Mediagenie(k)‘ komt u nooit voor een verassing te staan. 

Evert van Wijk

Evert van Wijk

Auteur

Nieuws is tegenwoordig big business. Een presentatie op YouTube, een commercial op de regionale tv, een interview met BNR, een artikel in De Pers …
Was op de tv vroeger iets exclusiefs, de kans dat je er nu als bedrijf mee te maken krijgt, wordt met de dag groter. Nu honderden tv- en radio-kanalen, lokale kranten en internet bovenop het nieuws zitten, ontspringt echt niemand de dans meer.
De impact van de media is niet te onderschatten. U kunt dus maar beter zorgen dat u voorbereid bent, want voor u het weet, staan er journalisten op de stoep.

Wat lezers vinden van MediaGeniek

‘Piano leren spelen doe je niet alleen uit een boek. Iemand die echt handig en muzikaal is en bovendien ook nog noten leert lezen, zal door de combinatie van theorie en praktijk zijn talenten in de regel nog beter kunnen aanwenden’, zegt Evert van Wijk in zijn boek ‘Mediagenie(k)’. Dat geldt dus ook voor dit boek met allerlei nuttige tips en praktische aanwijzingen hoe om te gaan met de media. Maar de auteur van ‘Mediagenie(k)’ illustreert zijn adviezen met allerlei sprekende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk. Evert van Wijk is een echte praktijkman, maar het is de vraag of Van Wijk erin slaagt om zijn ervaring over te brengen.
Louis Thörig

‘Met ‘Mediagenie(k)’ kunt u met een gerust hart op tv verschijnen of een interview afgeven. Maar pas op: the proof of the pudding is in the eating. De informatie opzuigen is één, maar die informatie in praktijk brengen is twee. Als mensen uiteindelijk in een interview duiken, gaat het vaak toch verkeerd. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen, zo adviseert Van Wijk dan ook. Maar twee dingen kunt u altijd onthouden wanneer het bijvoorbeeld om een tv- of radio-interview gaat. Bereid u goed voor en informeer naar de eerste vraag van de journalist. Dan bent u al een heel eind op streek en kunt u desgewenst ook aan ‘damage control’ doen als het interview de verkeerde kant op gaat. Nog een tip: laat gerust stiltes vallen in een interview. Dan moet de journalist aan het werk in plaats van dat u maar doorpraat en dingen zegt die overbodig zijn. En dat vindt hij bepaald onplezierig. Het geeft u als geïnterviewde een zekere voorsprong. Al is deze wet ook weer niet heilig.
Kortom: genoeg om te leren. Wie niet mediageniek is, kan het met dit boek mogelijk worden.’
Ronald Buitenhuis

boek over mediatraining door Evert van Wijk

Gratis eBook MediaGeniek

Volgens het vakblad Communicatie één van de beste boeken over mediatraining ooit

Bedankt voor het aanvragen van MediaGeniek!

Share This