Crisiscommunicatie

Crisiscommunicatie is vooral goede voorbereiding
Offerte?

Weet wat u moet zeggen als het mis gaat

Iedere organisatie moet voorbereid zijn op het ergste. Want wat als er in uw organisatie onverhoopt iets misgaat en de media lastige vragen gaan stellen? In onze crisiscommunicatietraining leren we u hoe u in dit soort gevallen kunt reageren.

Stel dat op een dag een journalist u vraagt of het klopt dat door het onjuist steriliseren van medische instrumenten een aantal van uw patiënten hepatitis heeft opgelopen? Of dat het uw schuld is of juist de schuld van de vakbond dat u mensen moet ontslaan? Weet u dan hoe u op dergelijke vragen moet antwoorden? Met onze crisiscommunicatietraining weet u het wel. U raakt in ieder geval niet in paniek, omdat u voorbereid bent op wat er komen gaat. Dankzij een goede crisiscommunictaietraining is bij u voortaan crisismanagement en crisiscommunicatie niet synoniem aan paniekvoetbal.

Wanneer is crisiscommunicatie nodig?

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Arbeidsconflicten/stakingen
  • Fraude (voorkennis beurs)
  • Arbeidsomstandigheden (blootstelling aan gevaarlijke stoffen, kinderarbeid)
  • Gasontploffingen, brand
  • Milieuschandalen
  • Producten (recalls als gevolg van mogelijke bedreiging van de gezondheid)
  • Productchantage
  • Hacken, computerfraude
  • Enzovoort…

Crisismanagement en crisiscommunicatie

U weet dat goede voorbereiding noodzakelijk is. Maar hoe ziet deze eruit bij crisismanagement en crisiscommunicatie? Zorg er in iedere geval voor dat u over een crisismanagementteam beschikt. Denk goed na wie daarin moeten zitten en waarom. Definieer vervolgens taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de teamleden bij crisiscommunicatie. Vooral bij onwelgevallige berichtgeving is het hebben van een vaste perswoordvoerder van belang. Maar ook: hoe is de persopvang geregeld? Hoe staat het met de bereikbaarheid? Heeft u een crisishandboek met duidelijke procedures? Oefent u die ook regelmatig? Hebben de mensen die verantwoordelijk zijn voor de crisiscommunicatie ook mediatraining gehad?

Do’s and Don’ts bij crisiscommunicatie

Crisiscommunicatie is een vak apart. Er gaat een goede voorbereiding aan vooraf. Veel dingen moet u vooral NIET doen tijdens crisiscommunicatie. In onze crisiscommunicatietraining komen alle belangrijke do’s & don’ts aan de orde.

Wilt u leren hoe u baas blijft over uw kant van uw verhaal? Maar ook: hoe u de vraagvalkuilen herkent die journalisten bewust of onbewust voor u graven? Wacht dan niet langer! Schrijf u nu in voor deze bijzondere crisiscommunicatietraining. Voorbereid zijn op een crisis is vooral ook weten hoe u met de media omgaat als die op een dag plotseling voor uw deur staan.

Wij trainen in de hele Benelux, of op locatie van de klant of in een nabijgelegen trainings/vergaderruimte/tv-studio

Natuurlijk kunt u ook desgewenst bij ons op locatie in onze professionele studio trainen

Hoe vindt u ons?

Op de Contactpagina kunt u een boodschap achterlaten.
U kunt ons Bellen of Whatsappen op:
+31 6 42 77 97 41  of op
+32 498 44 44 47
U kunt ook een Mail sturen

U kunt ons blog volgen

Over mediatraining, beeldvorming en actuele communicatietrends.

Zoek in Mediatraining Benelux

Share This